Ректор Національної академії СБУ Андрій Черняк взяв участь у робочій зустрічі щодо реформи спеціальної освіти в секторі безпеки та оборони, яка відбулась в Комітеті Верховної ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки під головуванням народного депутата Ірини Верещук.
До заходу долучились Радник НАТО з питань професійної військової освіти Стасіс Палдунас, представники Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Державної прикордонної служби України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Національної академії Національної гвардії України, Академії зовнішньої розвідки України, Воєнно-дипломатичної академії імені Євгена Березняка, Інституту підготовки юридичних кадрів СБУ Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого.
«Триває реформа спеціальної освіти в секторі безпеки і оборони. Нам потрібно знати ваші практичні рекомендації, досвід та пропозиції. Щоб ця інформація була донесена до Президента України, Кабінету Міністрів і до нас, парламентарів», – зазначила Ірина Верещук, вітаючи учасників.
Освітні заклади Служби безпеки України та їх специфіку підготовки фахівців представив ректор Національної академії СБУ Андрій Черняк. Він акцентував увагу на одному з найбільш дискусійних питань у зв’язку з реформуванням української спецслужби – чи має Академія СБУ здійснювати підготовку фахівців на базі середньої освіти: «Ми дотримуємось європейських стандартів – дві третини освітнього процесу займає підвищення кваліфікації та перепідготовка, одна третина – підготовка курсантів. Регіональні органи підбирають кандидатів на навчання, а ми надаємо їм спеціальну освіту, яка відповідає сучасним потребам Служби безпеки України. Це симбіоз практики і освіти».
За його словами, п’ятирічна підготовка дозволяє виховати не лише професіоналів, а й патріотів, ідейних і мотивованих людей, готових захищати безпеку української держави.
Очільник Академії зауважив, що деякі країни-члени НАТО також беруть на навчання дітей після закінчення середньої школи та дають їм вищу спеціальну освіту для забезпечення кадрових потреб їхніх спецслужб.
Радник НАТО з питань професійної військової освіти Стасіс Палдунас підкреслив, що кожна країна сама обирає, як готувати своїх спеціалістів на тактичному рівні. Але на оперативному і стратегічному рівнях підготовки військові навчальні заклади об’єднуються з метою оптимізації ресурсів та вдосконалення освітніх послуг.